trešdiena, 2011. gada 5. janvāris

Laikam mīlestības dziesma savam darbam...pat nezinu...

Šim ierakstam briedu jau ilgi...varētu teikt, ka no decembra vidus, kad Laine no savas puses publicēja šo ierakstu-  http://mammasrokas.blogspot.com/2010/12/telepatija-nudien.html
Tā nav attaisnošanās no bērnudārza audzinātājas puses, tā nav lielīšanās, tas nav nekas tāds, kas prasās oponēt k-kam vai kādam...Tā ir mana šī brīža dzīve, kuras, iespējams ļoti, ļoti drīz vairs nebūs. Tā ir dzīve šiem bērniem, kur drīz nebūs tur, kur viņi ir patreiz, dzīve,kura mainīsies par 180 grādiem...
Man nekad nav licies, ka bērnudārzs ir moku vieta. Pati neesmu gājusi dārziņā, varbūt tamdēļ tā ir. Savukārt vidi, kur bērni nāk pie mums, vienmēr esam vēlējušies radīt iespējami tuvu mājām.
Lai cik kādreiz ir grūti klājies, es priecājos par katru dienu, kas nāk, lai mani mācītu un audzinātu...
Es priecājos par iespēju cept piparkūkas jautrā un stiprā komandā...


Es priecājos par iespēju mest gaisā rudens lapas un taisīt lapu sienu....


Es novērtēju mums sniegto iespēju iepazīt lielās zemnieku saimniecīgas un smalkās tehnikas...


Manī rada priecīgu satraukumu iespēja doties ceļojumos ar šo jautro un atraktīvo komadu...

Es esmu laimīga, ka arī manai Gaspažiņai bija iespēja jaukā meiteņu kompānijā gleznot pagalmā...


Es priecājos, ka bērni ar lielu aizrautību gatavo ēdienu sev un saviem draugiem...


Ka veiksmīgs komandas darbs ļauj ar bērniem kopā regulāri cept gardu maizi ...


Ka salātu gatavošana var izskatīties arī tik "saulaini"...

Man prieks, ka tieši šeit mazie puišeļi piedzīvo "īsto vīru" draudzību un kopības sajūtu, gatavojot savas nepārspējamās "mājas"...

 Esmu laimīga par kopīgajiem Ziemassvētku gaidīšanas brīžiem...

Tik  daudz jautrības un prieka kopā piedzīvots...


Kad lielais piekusums klāt, tad var arī kopā ar auklīti pačučēt- lai drošāk mazai sirsniņai...


Lapu kokus bieži taisat? Un vēl tik foršā kompānijā?


Kad šitādā paskatā esat maizi cepuši?  Kas tur varētu sanākt?  Ja atmiņa neviļ, tad rauga mīklas peles ar makaronu ausīm un linu diega astītēm :D:D:D...


Es kā mamma mājās bieži neatļaujos staigāt šādā paskatā, bet darbā...ui, tik padod iespēju...

Svētkos pienāk tā reize, kad arī pavāre, logopēde un  auklīte  pārvēršas līdz nepazīšanai...


Tad jau arī klasiskā Mārtiņdienas andele ar īstiem pirkumiem un ...naudu....


Kopīgās pusdienas pie garā saimes galda...


Tētim var būt nav laika putnu būrīti pagatavot kopā ar savu mazo,bet šeit Tev ir tā iespēja dota...Par emocijām pat grūti runāt- seja visu pasaka priekšā...


Mazās princeses iepazīstas ar īstiem galdnieka instrumentiem...


Vai, šitie bija jautrie zaķi- bērni atteicās pat laicīgi iet ēst pusdienas, jo ļoti gribēja pabeigt iesākto darbu...grupa un koridors bija pilns ar milzu zaķiem...


Līgo dienas krāšņie vainagi...kam seko kopīgas rotaļas un pīrāgu ēšana...visam pa vidu-Ziedu ugunskurs...

Bet te atkal klusais Ziemassvētku gaidīšanas laiks, kad virs galvas Tev pulcējas eņģeļi un Tu vari kopā ar saviem mīļajiem draugiem padziedāt dziesmu...


Turpat kopā ar mammu vai tēti un labāko draugu pagatavot rotājumus skaistajai eglei...


Vai vienkārši tāpat atpūsties, kad skan klusās ģitāras stīgas...


Zini, bet iet meklēt Ziemassvētkus mežā ir vēl interesantāk...


Bet klusā un vecā lauku šķūnī skaitītu dzejolīti Ziemassvētku vecītim mūžam atcerēsies...


Tev ir īpašās '" rūķu" krāsas, kas ļauj Tev TĀ  gleznot, ka lielas, ka saule ir nonākusi savām kājām uz zemes...


Esi kādreiz piedalījusies galma dāmu un bruņienieku gājienā pēc Lielā Brīnuma? Es esmu...

Zini, kas tas ir? Tā izskatās mūsu pašu gatavotā biezpiena kūka ar putukrējumu, kad tā ēsta "pa bruņinieku modei"- ar savu karoti no visas kūkas un visi kopā...Jā, jautrība bija liela...


Un tā, lēnām un nemanot, atnāk izlaiduma laiks, kas katram ir savādāks, bet jebkurā gadījumā tas ir krāšņs un skaists laiks mums katram...svētki atnāk ar darbu, bet darbs ir skaists...Katru gadu ir k-kas tieši beidzēju bērniem raksturīgs, bet katru gadu ir arī nemainaīgās lietas...






Tu vienmēr savā mirklī esi pats īpašākais...


Un visi kopā jūs esat izlaiduma prinči un princeses...Katrs savādāks, bet tieši tāpēc tik īpaši...

Lai veicas man un arī daudziem jo daudziem citiem cilvēkiem paturēt šo vietu jaukās un siltās atmiņās ar to foršumu, dzīvesprieku un gudrību, ko mums tā ir sniegusi...

9 komentāri:

  1. jauks bērnudārzs un radoši pieaugušie tur strādā!

    AtbildētDzēst
  2. Anna, es teju apraudājos to lasot... no pozitīvām izjūtām, jo arī maniem bērniem ir ļoti paveicies ar bērnu dārzu un ar audzinātājām, jo kas tad veido to bērnu dārza atmosfēru... Paldies par darbu, ko jūs visas darāt!

    AtbildētDzēst
  3. Anna,ja Tu zinātu kāds man ir patiess prieks,ka ir,ka patiesām IR šādi bērnudārzi(te nedomāju visas iestādītes,kuras tiek dēvētas par bērnudārziem,bet tieši tās,kuras rakstās ar lielo burtu)!!!kaut šādu vietu būtu vairāk -kur strādā ar lielu mīlestību un " patiesīgumu",kur bērni var justies videi piederīgi,gaidīti un mīlēti!

    AtbildētDzēst
  4. zinu, ka nav manos spēkos neko mainīt, bet patiešām novēlu, kaut šo jauko vietu saglabātu bērniem par prieku...

    AtbildētDzēst
  5. Paldies par ieskatu. Ļoti daudz ko no tā visa esmu dzirdējusi savu bērnu stāstos par to, kas darīts dārziņā, bet mammas jau to parasti neredz. Brīnišķīgi. Vēl jo lielāka pateicība pārņēma pret Meņģeles bērnudārza audzinātājām.

    AtbildētDzēst
  6. Es arī vai teju apraudājos pie smukajiem izlaiduma krēsliem....
    Brīnišķīgs ieskats no "iekšpuses"! Atceros savas meitas dārziņu. Audzinātājas bija tik mīļas un radošas!, ka bija grūti šķirties. Ar bažām gaidu dēlam jauno dārziņu, jo miests cits, dārziņš cits, nav ne jausmas kāds tas te ir. Tik ļoti vēlos, lai būtu kaut puse no tā, ko tikko aplūkoju bildēs!!!!
    Tu esi superīga audzīte!

    AtbildētDzēst
  7. Bet es apraudājos pa īstam. Jo stāsts ir brīnišķīgs. Lai arī tam - kā jebkam - pienākušas beigas... Un es ar lielāko prieku un baudu vestu savus mazos uz dārziņu pie tik mīļām un radošām audzītēm! Un dārziņš - tas pat neizskatās pēc dārziņa, bet pēc mājām!

    AtbildētDzēst
  8. Arī es apraudājos pa īstam rakstot, apraudājos pa īstam lasot Jūsu ierakstīto, jo tas viss ir dziļi sirdī...Moka mani divejādas izjūtas-nogurums un spēka izsīkums, nevēlēšanās kādu dienu pat iet uz dārziņu, bet no otras puses tas ir mīļums, jo TIE IR MANI BĒRNI, es tiešām jūtos kā otra mamma, un, nedod Dievs man kādu sliktu vārdu dzirdēt par saviem žipčikiem- uzreiz spalvas uz skausta gaisā!!!
    Jā,Laine, tās tiešām var saukt par otrajām mājām, man vienmēr ir šķitis, ka dārziņam tādam ir jābūt, nav ļauts būt savādākam, tad tas nav pa īstam, tad tas nav no sirds...

    AtbildētDzēst